poniedziałek, 19 lutego 2018

Białowieża w maju# Białowieża Towarowa i drezyny.

C.D.  Białowieża w maju # drewniana architektura i piękna przyroda.(KLIK)
Widząc Białowieżę Towarową nabrałam pędu , by jak najwięcej zobaczyć. W sumie więcej patrzyłam niż robiłam zdjęcia. I zapewne wiele ciekawych widoków pozostało...na miejscu;).
Dlatego polecam wizytę w Białowieży. Nie kilka godzin, ale...ciut więcej.

Wejście na peron. Kostka brukowa w drewnianym obramowaniu. Nie wiem (nie jestem zorientowana) czy to z czasów carskich.



Budynki nie wszystkie zidentyfikowałam, ale o wieży ciśnień doczytałam, że są tam luksusowe apartamenty. Podobnie jest z wagonami. Też są do wynajęcia jako apartamenty.




Naprzeciw budynków dworcowych parasole, a pod nimi klienci Restauracji Carska. Przechodząc pomiędzy parasolami dało zauważyć się, że najczęściej zamawiano lody i kawę. A, że na tę porę roku temperatura powędrowała powyżej 20 stopni Celsjusza jestem w stanie to zrozumieć. Dania wyglądały efektownie, ale nie wypadało pstrykać czyjegoś jedzenia na talerzu. Zresztą nie jedzeniem napawamy się w Białowieży ;). W drodze do restauracji są jeszcze dawne budynki. Tak mi się wydaje, że mogą być sprzed przeszło 100, a zapewne na potrzeby bliskości z restauracją zostały odnowione. Czy zmieniono ich styl-nie wiem.


Tuż przed restauracją takie widoczki. Stóg drzewa (tak mówi się w mojej okolicy).




Budynki zawiadowcy stacji i dyżurnego ruchu.


I szory drzewa.


Dawna Białowieża Towarowa i obecna w niej Restauracja Carska.








Ciekawe czy te budynki też są apartamentami do wynajęcia?


I "pstryk" przez okno dawnego wagonu carskiego.



W poszukiwaniu ciekawostek do obejrzenia i drogi w kierunku kościoła(tam byłam umówiona ze swoim kierowcą) obeszłam restaurację, pokluczyłam pomiędzy drzewami, poczytałam informacje o przyrodzie doliny Narewki, odetchnęłam w cieniu i pomaszerowałam w kierunku kolei.







Ciekawi mnie koszt przejazdu drezyną.



Idąc wzdłuż torów oczywiście piękna przyroda. Chłód tych drzew lepszy niż najsmaczniejsze lody w restauracji!!!










Zastanowił mnie widoczny fakt. Czy to oprysk "popalił"  roślinność przy torach? Czy jakaś inna przyczyna?



Drewniana zabudowa i dzika przyroda w następnej części.

Zimowa Białowieża-blog I tu i tam...

6 komentarzy:

  1. Ale miałaś fajną wycieczkę :))) Dobrze, że dworzec nie został zniszczony, tylko wykorzystany turystycznie.
    Fakt, ceny w restauracji są ponoć powalające, ale kawa i lody ewentualnie mogą być ;)
    To na torach - podejrzewam, że od oprysków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko część wycieczki. Szkoda, że czas ograniczony, bo chętnie bym porozmawiała z jakimś tubylcem w sędziwym wieku ;).

      Usuń
  2. Jesu, mam jakies deja vu, przeciez niedawno o tym czytalam i ogladalam zdjecia!
    http://i-tu-i-tam.blogspot.de/2018/02/zimowa-biaowiezabialowieza-en-invierno.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAk Aniu...pisalam o zimowej Bialowiezy Towarowej ale tez tam bylam w Lecie i tez wtedy pisalam...jest to bardzo fajne miejsce wiec chyba , jezeli bedzie ku temu okazja, tam wroce.

      Dziekuje za te informacje, z przyjemnoscia przeczytalam relacje i obejrzalam zdjecia!!!

      Usuń
  3. Coś pięknego!!!

    W wieży (ciśnień) podjęłabym się zamieszkać (w charakterze księżniczki).
    Carskim wagonem podjęłabym się przejechać świat (w charakterze carycy Katarzyny).
    A dwugodzinna przejażdżka drezynami bieszczadzkimi u nas kosztuje około 100 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ile u nas. Może kiedyś zapytam.

      Fajnie sobie to wyobraziłaś!

      Usuń

Dziękuję za obejrzenie moich "wypocin"
i dziękuję za pozostawienie śladu obecności w formie komentarza.